Pod takim hasłem w Bobrowie zorganizowano spotkanie z powiatowym rzecznikiem konsumentów.

Marcin Pawlak został zaproszony przez miejscowy klub seniora. Opowiadał m.in. o sytuacjach, w których często możemy paść ofiarą naciągaczy. Zebrani dowiedzieli się wszystkiego na temat tego, w jaki sposób można dochodzić swoich roszczeń z tytułu reklamacji, gwarancji, czy też odpowiedzialności sprzedawcy za towar zgodny z umową. Uczulił też ja jedną bardzo ważną kwestię:
- Zarówno w miastach jak i w gminach pojawiło się bardzo dużo osób, które chodzą od domu do domu i namawiają do przejścia od jednego operatora telefonii komórkowej do innego, czy też do zmiany dostawcy prądu – mówi Marcin Pawlak. - Starałem się uwrażliwić osoby, które były na spotkaniu na pewne sprawy, by nie do końca wszystkim wierzyli. Prawda jest taka, że jeśli ktoś decyduje się na sprzedać towaru w taki właśnie sposób ma coś do ukrycia, albo jego produkt w normalny sposób się nie sprzedaje. Oczywiście nie mówię żeby ludzie nie nabywali tego, ale niech uważają za co i ile płacą oraz pod czym się pospisują. Złożenie podpisu pod jakimkolwiek dokumentem niesie za sobą czasem niekorzystne konsekwencje.
O czym należy pamiętać w takich sytuacjach?
- Składając reklamację zawsze trzeba pamiętać, by do sprzedawcy zwracać się grzecznie, nie agresywnie, roszczeniowo. Podstawowym błędem konsumentów jest to, że nie czytają umów. A niestety, podpisują się pod nimi i godzą się na warunki w nich zawarte. Chciałbym uczulić, by zanim cokolwiek podpiszemy: przeczytajmy dokładnie, poprośmy o czas do namysłu, jeśli jest taka możliwość poprośmy o wzór umowy. Zawsze jest wówczas czas, by skonsultować taką umowę.
Dlaczego składając reklamację za pośrednictwem rzecznika mamy większe szanse na uzyskanie odpowiedzi od sprzedawcy, wykonawcy usług?
- Taka osoba jest zobowiązana przez prawo do udzielenia mi odpowiedzi w określonym terminie – mówi rzecznik. Jeśli tego nie zrobi może zapłacić karę, nie mniej niż dwa tysiące złotych niezależnie od wartości przedmiotu sporu.
Powiatowy rzecznik konsumentów spotyka się z młodzieżą, przedsiębiorcami (ich uczula na to jak należy traktować klienta), jest do dyspozycji mieszkańców w budynku Starostwa Powiatowego w Brodnicy. Jeśli nie wiecie jak napisać reklamację, czy i w jaki sposób dochodzić swoich praw możecie zgłosić się do Marcina Pawlaka: tel. (056) 495 08 47, osobiście: pok. nr 110 lub wysłać
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

{jcomments on}

Powered by JS Network Solutions